Vyhľadať
Close this search box.

Detail akcie

Tanečný dvojvečer: PARA S I T E a TOUJOURS DE ¾ FACE !

Dátum

nedeľa 15.10.2023

Čas

19:00

Miesto

Stanica Žilina-Záriečie

Počas tanečneho dvojvečera uvidíte dve kratšie tanečné predstavenia (do 20 min.) zo zahraničia, ktoré uvádzame v spolupráci s festivalom Bratislava v pohybe a Divadlom Štúdio tanca. 

 

Cindy Ng (MY) & Jack Stromberg (SE): PARA S I T E

Maternicou, ktorá kedysi bola domovom dvoch bijúcich sŕdc, sa teraz ozýva temný šepot vyhasnutého pulzu dvojčaťa.  

 

Syndróm miznúceho dvojčaťa je jav, keď jedno z dvojčiat počas tehotenstva zomrie v maternici a je absorbované prežívajúcou dvojičkou alebo telom matky.

Cindy Ng je tanečníčka v Divadle Štúdio tanca, je autorka a tvorkyňa a je dvojča. Preto ju začala fascinovať téma syndrómu miznúceho dvojčaťa. V spolupráci s Jackom Strömbergom sa Cindy sa v choreografii Parasite pýta, ako strata jedného dvojčaťa vplýva na prežívajúce dvojča, na ich rodičov a na okolie. Odpovie si prostredníctvom pohybu a komunikácie medzi dvojčatami. 

 

Koncept a réžia: Cindy Ng

Choreografia a performance: Cindy Ng, Jack Strömberg

Sound design: Jack Strömberg

Vznik predstavenia podporili: Divadlo Štúdio tanca a Banskobystrický kraj.

 

Loraine Dambermont (BE): TOUJOURS DE ¾ FACE !

Sólo plné energie, žena odhaľujúca tajné schopnosti sebaobrany s odľahčujúcim humorným podtónom. V maratóne rýchlych a extrémne presných pohybov prezentuje svoju fyzickú a duševnú virtuozitu.

 

Podľa Johnnyho Cadillaca, bývalého belgického karatistu, je „3/4 tváre“ najlepšia obranná pozícia: Je to precízny postoj, ktorý nevyhnutne prezrádza vôľu k perfekcionizmu a hlbokú túžbu po kontrole. Loraine Dambermont si tento princíp osvojuje a prostredníctvom živých inštrukcií odhaľuje svoje tajné zručnosti sebaobrany. Toujours de 3⁄4 face! je hyperenergické sólo predvedené ako návod na prežitie s nádychom humoru. Dambermont sa zaoberá aj zložitou belgickou identitou prostredníctvom pohybov, ktoré všetky smerujú k paroxyzmu sebairónie. Táto inscenácia je výzvou pre fyzickú a mentálnu virtuozitu interpreta tým, že posúva hranice tela medzi maratónom hyperrýchlych pohybov a extrémnou precíznosťou muzikality. 

Projekt ako aj dosiahnutý výsledok sú záležitosťou surrealizmu – samozrejme, belgického surrealizmu.“

Nicolas Villodre

 

Koncept, choreografia a interpretácia: Loraine Dambermont

Hudobná kompozícia: Loraine Dambermont

Poradca pre hudobný mix: Victor Petit

Svetelný dizajn: Rémy Urbain

Scéna: sako a okuliare

Technickí riaditelia: Chams Madec a Gaspar Schelck

Pohľad zvonku: Monica Gomes

Fotografie: Hichem Dahes

Koprodukcia projektu: Le Théâtre de la Balsamine (BE)

S podporou: Le Théâtre Marni, Garage 29, La Roseraie, Iles Suitcase Bruxelles, L’Armande, 

CC Bruegel – Perpetuum MOBILE Festival (BE), Theater aan de Rijn – Dance Flavours, Arnhem 

(NL), Studio 28, Roubaix (FE)

Hlavná inšpirácia a špeciálne poďakovanie: Johnny Cadillac

 

Predstavenie uvádzame ako súčasť medzinárodného festivalu súčasného tanca – Bratislava v pohybe, v rámci programu Bratislava v pohybe v regiónoch.

 

Uvedenie podporili: : Aerowaves, Co-funded by EU, Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia v rámci projektu Aerowaves.