Počas tanečneho dvojvečera uvidíte dve kratšie tanečné predstavenia (do 20 min.) zo zahraničia, ktoré uvádzame v spolupráci s festivalom Bratislava v pohybe a Divadlom Štúdio tanca.
Cindy Ng (MY) & Jack Stromberg (SE): PARA S I T E
Maternicou, ktorá kedysi bola domovom dvoch bijúcich sŕdc, sa teraz ozýva temný šepot vyhasnutého pulzu dvojčaťa.
Syndróm miznúceho dvojčaťa je jav, keď jedno z dvojčiat počas tehotenstva zomrie v maternici a je absorbované prežívajúcou dvojičkou alebo telom matky.
Cindy Ng je tanečníčka v Divadle Štúdio tanca, je autorka a tvorkyňa a je dvojča. Preto ju začala fascinovať téma syndrómu miznúceho dvojčaťa. V spolupráci s Jackom Strömbergom sa Cindy sa v choreografii Parasite pýta, ako strata jedného dvojčaťa vplýva na prežívajúce dvojča, na ich rodičov a na okolie. Odpovie si prostredníctvom pohybu a komunikácie medzi dvojčatami.
Koncept a réžia: Cindy Ng
Choreografia a performance: Cindy Ng, Jack Strömberg
Sound design: Jack Strömberg
Vznik predstavenia podporili: Divadlo Štúdio tanca a Banskobystrický kraj.
Loraine Dambermont (BE): TOUJOURS DE ¾ FACE !
Sólo plné energie, žena odhaľujúca tajné schopnosti sebaobrany s odľahčujúcim humorným podtónom. V maratóne rýchlych a extrémne presných pohybov prezentuje svoju fyzickú a duševnú virtuozitu.
Podľa Johnnyho Cadillaca, bývalého belgického karatistu, je „3/4 tváre“ najlepšia obranná pozícia: Je to precízny postoj, ktorý nevyhnutne prezrádza vôľu k perfekcionizmu a hlbokú túžbu po kontrole. Loraine Dambermont si tento princíp osvojuje a prostredníctvom živých inštrukcií odhaľuje svoje tajné zručnosti sebaobrany. Toujours de 3⁄4 face! je hyperenergické sólo predvedené ako návod na prežitie s nádychom humoru. Dambermont sa zaoberá aj zložitou belgickou identitou prostredníctvom pohybov, ktoré všetky smerujú k paroxyzmu sebairónie. Táto inscenácia je výzvou pre fyzickú a mentálnu virtuozitu interpreta tým, že posúva hranice tela medzi maratónom hyperrýchlych pohybov a extrémnou precíznosťou muzikality.
„Projekt ako aj dosiahnutý výsledok sú záležitosťou surrealizmu – samozrejme, belgického surrealizmu.“
Nicolas Villodre
Koncept, choreografia a interpretácia: Loraine Dambermont
Hudobná kompozícia: Loraine Dambermont
Poradca pre hudobný mix: Victor Petit
Svetelný dizajn: Rémy Urbain
Scéna: sako a okuliare
Technickí riaditelia: Chams Madec a Gaspar Schelck
Pohľad zvonku: Monica Gomes
Fotografie: Hichem Dahes
Koprodukcia projektu: Le Théâtre de la Balsamine (BE)
S podporou: Le Théâtre Marni, Garage 29, La Roseraie, Iles Suitcase Bruxelles, L’Armande,
CC Bruegel – Perpetuum MOBILE Festival (BE), Theater aan de Rijn – Dance Flavours, Arnhem
(NL), Studio 28, Roubaix (FE)
Hlavná inšpirácia a špeciálne poďakovanie: Johnny Cadillac
Predstavenie uvádzame ako súčasť medzinárodného festivalu súčasného tanca – Bratislava v pohybe, v rámci programu Bratislava v pohybe v regiónoch.
Uvedenie podporili: : Aerowaves, Co-funded by EU, Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia v rámci projektu Aerowaves.
Kultúrne centrum Stanica Žilina-Záriečie prevádzkuje občianske združenie Truc sphérique.
Závodská cesta 3/2844, Žilina, 010 01, Slovakia
info@stanica.sk
Café-bar a záhrada sú otvorené každý deň od 12.00 do 22.00. Počas večerných predstavení, koncertov, festivalov a ďalších akcií sme otvorení aj dlhšie.